Kauselor Terbaik :)

                                        
                                        kawan : qayum, aku ada masalah la..
                                        saya : masalah apa ? cerita la aku dengar..
                                        kawan : camni.. bla bla bla bla bla.. (selepas sejam lebih)
                                        saya : ohh.. mcm tu ke ?
                                        kawan : so apa aku nak buat ?
                                        saya : (tolong yang termampu, bagi jalan penyelesaian)


biasalahkan, kawan2, siapa tak sayang.. klu bleh aku nak dengar semua 
masalah kawan2 aku, nak cube bagi jalan penyelesaian..hOpe aku dapat puaskan and ringankan semua hati kawan-kawan aku yang membenak dengan masalah..
aku bukanlah perfect mana pun.. aku jugak macam manusia lain 
terbeban dengan masalah sendiri yang tak teluahkan, 
hanya mereka tempat aq mengadu.. :(
buku note, 
kertas, 
laptop,
blogger,
facebook,
twitter,
dan yang utama adalah TUHAN yang aku yakini ALLAH ! 
yang jadi mangsa luhan perasaan aku ni.. memang aku jenis yang tak suka berkongsi cerita and masalah aku pada orang lain, bagi aku... aku tak nak bebankan orang lain dengan masalah aku..
aku suke dengar masalah kawan2 aku, cOz kawan2 aku akan datang jumpe aku time mereka betOl2 ada masalah je.. sebab tu aku akan jadi kaunselor terbaik untuk diorang then seterusnya mybe diOrg akan ingat aku sampai bila2, insyaAllah..

# yang penting fikirkan yang positif sahaja, negatif itu hanya membebankan :) salam sayang ! sape2pon yang ada masalah kongsi2kanlah dengan manusia yang anda rasakan boleh dipercayai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan