Metabolisme Si Pembunuh Senyap

Silent Killers Of Your Metabolism

Metabolisme anda adalah bertanggungjawab untuk menukarkan kalori kepada tenaga. 
Satu metabolisme perlahan boleh membawa kepada pembentukan kalori, disimpan sebagai lemak untuk digunakan kemudian. Akhirnya, ini membawa kepada pertambahan berat badan yang tidak diingini dan, jika dibiarkan, ianya boleh bertukar menjadi obesiti.

Dalam infografik berikut, ianya mengetengahkan beberapa faktor yang mengakibatkan pembinasaan metabolisme anda. Sebelum kita menggariskan faktor-faktor tertentu,saya akan memberikan gambaran ringkas mengenai metabolisme dan obesiti trend di Amerika. Dari situ, kami akan membentangkan secara terperinci faktor-faktor yang paling biasa yang boleh menjejaskan metabolisme anda.

Ini termasuk perkara-perkara seperti tabiat pemakanan, kurang tidur, tekanan, dan toksin yang tidak sihat. Selepas kami melalui setiap faktor, kami akan selesaikan dengan menyediakan beberapa cadangan tentang bagaimana untuk meningkatkan metabolisme anda. Walaupun banyak faktor boleh menjejaskan metabolisme anda, langkah mudah boleh diambil untuk menterbalikkan trend, memulihkan metabolisme, membantu meningkatkan kehilangan lemak, dan menghidupkan semula kesihatan secara keseluruhan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan