Orang yang bOring je akan bercinta :)


Dulu saya sering tak boleh terima hakikat kawan2 saya brcinta dalam usia yang terlalu muda . macam tak logik , apa yang diorang mahukan , apa yang diorang fikirkan ? saya sungguh was2 ketika mereka berinta , saya bimbangkan mereka . Boleh ke mereka hidup dengan masalah cinta yang akan membelenggu mereka seaku tekita nanti ? memang benar , banyak masalah yang mereka alami , mybe saya adalah salah satu tempat mereka untuk meluahkan masalah mereka walaupun saya tak berpengalaman , mereka tetap meminta pendapat saya . saya hanya memberikan mereka dorongan , semangat dan sokongan sahaja .

Ternyata, saya juga seperti insan lain , insan yang memiliki perasaan cinta . semenjak kebelakangan ni , saya rasa ada sesuatu kekosongan di dalam hati saya . kosong . kosong yang berlainan rasanya . rasa tak logik kalau saya jatuh cinta . jatuh cinta ? tapi dengan siapa ? di mana dia ? 

Ya ! saya suka dia , dah lama saya perhatikan dia . memang dah lama . tapi disebabkan ketidak beranian saya untuk u]luahkan segalanya , saya terus pendam dan penuhkan aktiviti saya dengan assignment dan kawan2 .

then setelah saya dapat tahu , dia sudah bercouple sekian lama dengan seseorang dan hubungan mereka sangat bahagia , bahagianya tidak terhingga , saya terus menjadi stalker . saya mengikuti perkembangan kebahagian mereka pada setiap pos2 facebOok yang mereka nyatakan . pelik . saya juga turut rasa bahagia . cemburu ? kadang2lah . saya berpegang kuat untuk kata2 ini :

"suka kat seseorang bukan bererti kita harus memilikinya kan ? "

saya percaya jodoh yang ditetapkan tuhan adalah yang terbaik , cuma tunggu masa , tika dan waktunya sahaja . saya suka dia , tapi saya tak tahu untuk terus kepadanya . 

" tuhan ! jagakan dia untukku adai dia milik ku tuhan "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan