semua berlaku ada sebab :)

juz nk kongsi cerita , saya ada seorang kawan serumah/sekelas . baru2 ni dia baru mengalami kemalangan/kecelakaan yang amat serius . dia mengalami kepatahan tulang lengan . patah tebu (terbelah dua) . dah nak last semester and last final exam benda ni jadi kat dia , dia selalu update benda ni pada aku , kalau tak menangis memang tak sah lah , then dia sentiasa akan mintak maaf dengan aku bila call aku . aku tau apa sebenarnya yang belaku but aku hanya diam dan diam . 

"sekuat mana pun ego seorang lelaki , ianya tetap menangis"

mybe aku terlampau sibuk dengan assignment final , aku tak sempat nak amek tahu hal dia , then kebiasaannya dia yang akan call and update tentang lengan dia yang patah pada aku . 

Sori , wei . aku memang tak sempat , lagi pun kredit aq memang tak mengizinkan . 

aku tahu kau penah anggap aku kawan terbaik yang pernah kau ada . then aku selalu jadi teman gaduh kau , teman gurau senda kau , teman yang selalu buat kau bengang dan selalu gak kita bergaduh pasal satu benda yang kecil . aku tak pernah cakap kat kau yang kau pun kawan terbaik yang pernah aku ada , ya ! kau kawan terbaik aku !. 

aku terlampau sakit hati dengan masalah yang pernah aku , engkau and gf/tunang kau lalui tu , macam2 dia tuduh aku , macam2 dia hina aku , gf kau pernah janji nak malu kan aku seumur hidup . tapi aku sabar . sabar dan sabar . 

time aku demam tiga minggu dan dokter cakap aku suspek denggi , cuma kau sorang je yang tahu , aku selalu pesan kat kau , tolong coverkan aku punya assignment , and bagi tahu pensyarah yang aku kurang sihat .

 tapi apa yang kau buat ? kau pun tak datang kelas , sebab apa kau tak datang kelas ? sibuk melayan awek kau dalam telefon kan ? aku tak kisah wei , aku tak pernah jeles , tapi beragaklah sampai tak datang kelas , siap tipu awek ko sendiri yang ko pergi kelas . tipu sunat la konon ? . awek ko nampak kebaikan ko melalui penipuan kau je . tapi malangnya dia tak tahu tentang kebenaran dan teruskan dengan tuduhan dia tanpa kau berani nak ceritakan semua kebenarannya .

Time aku sakit kau mana pernah call aku , sebab aku ni kawan terbaik kau la , sebab tu kau tak amek tahu pasal aku ? Oh ! time tu aku memang lupa , time tu kau dah jauh terbang melayang dengan gf/tunang kau , sehingga kau lupa ada lagi benda yang lebih berharga .

bukan aku nak balas apa yang kau dah buat kat aku , cuma tuhan itu lebih tau , dia maha adil , apa yang aku rasakan dulu , mybe sekarang kau juga rasakan apa yang aku rasa dulu . bertapa sakit , bertapa dunggunya aku ketika kau cerita benda yang tak benar kat gf/tunang kau .

gf kau pernah cakap aku tipu , pernah cakap aku demam olok2 , pernah cakap aku pemalas , pernah juga cakap aku ini and itu , siap sumpah seranah cakap aku setan .



aku manusia biasa wei , bila tahap kesabaran aku hilang , bila aku dianiaya aku akan berdoa dan mintak macam2 tanpa fikir panjang , biasannyalah doa orang yang teraniaya ni akan termakbul . 

tapi last2 yang kena kau , aku tak salahkan takdir , aku redha kau jadi macam ni , then aku tahu selama ni perangai kau macam mana . sebab tu aku tak nak lukakan hati kau , aku biarkan dan terus biarkan , sampai hubungan kita sebagai kawan dah tak serapat dulu . aku tahu kau lebih sayangkan tunang/gf kau . aku biarkan je . aku dah tak nak masuk campur dalam apa2 urusan berkenaan kau . aku tahu aku hanya penyibuk untuk kau buat masa sekarang ni . 

hope sangat supaya kau cepat sembuh dan kembali seperti dulu . kalau kau or gf/tunanglahsangat kau terbaca , mintak maaf sangat2 , mybe ni adalah pengajaran yang perlu kau and tunaglahsangat kau ambil iktibar . aku tulis ni pun sebab aku tak tahu nak cerita kat sapa lagi dah .

kesimpulannya , doa orang yang dianiaya akan termakbul dan dipandang tuhan :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan