ubat paling mujarab !

ni kegemaran yang paling aku tak boleh nak kekang dari dulu sampai sekarang . iaitu Pepsi , setiap masa kat mana2 je , mesti aku cari pepsi sebagai pendamping hidup aku . air ni lain sikit rasa tenang je minum .


then ramai yang cakap pepsi ni adalah salah satu air yang tidak bagus untuk kesihatan , malahan ayah aku yang doktor sendiri pon cakap air tu memang tak bagus kerana kandungan gula yang berlebihan dan carbon monoksida yang berada di dalam air tersebut . tapi bagi aku amat berlainan sekali . 


"Kalau kita anggap sesuatu minuman dan makanan itu sebagai penawar , dan membaca bismillah ketika mengambilnya , zat di dalamnya terus sahaja berubah"

"juga sebaliknya , sekiranya kita menganggap makanan dan minuman itu sebagai pantang dan penyakit , maka penyakit juga yang kita dapat"

kan dah banyak kajian yang dibuat keatas air tentang bacaan yang diberikan kepada air akan membentuk molekul tentang apa yang kamu tujukan kepada air tersebut . sebab tu selalunya pelajar cina akan letak botol air mereka di atas meja . n selalu belajar sambil minum air . 


yang penting kita harus yakin bahawa air tu mahkluk tuhan , ianya akan berubah jika dikehendaki tuhan diatas pemintaan kita . ingat ! . Aku selalu menganggap pepsi adalah penawar aku ketika kala aku demam . tup! tup! lepas minum terus baik , sedangkan adik2 aku selalu bergantung dengan air 100plus yang tak berapa nak plus sangat . thanx tuhan .

so, kesimpulannya penawar yang baik adalah membaca doa ketika makan dan minum .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan